BNMO en Nieuw-Guinea
In de week van 14 tot 18 juli 2025 hebben 45 BNMO leden die zijn uitgezonden geweest naar Nieuw-Guinea deelgenomen aan het 4 daagse programma te Doorn, uitgevoerd door het NLVi met een fantastische Hospitality.
Onze Nieuw-Guinea-veteranen, die ook dienstslachtoffer zijn, en hun partners ontmoeten elkaar. Met elkaar in contact zijn, je ervaringen delen in verbinding tijdens groepsgesprekken. Juist zij hebben (nog steeds) behoefte aan (h)erkenning en steun. Dit programma ondersteunt hen bij de herinneringen die nog altijd een grote rol spelen, ook voor en met hun partners. Juist de partners willen onderzoeken welke invloed de impact van deze uitzending op hun zelf heeft gehad en hun gezinnen en hoe je hier goed mee om kunt gaan. Ter afwisseling van de gesprekken wordt dit afgewisseld met ontspannende en fysieke activiteiten. Voor hen hebben wij diep respect na al die jaren en die impact die het op hen heeft juist na al die jaren, de betekenis van dit aanbod zal ook in de toekomst blijvend (moeten) zijn !

