Informatie over aanmelden voor programma’s

Hoe meld ik mij aan voor de programma’s?
Je kunt je op twee verschillende manieren aanmelden. Via de website van de BNMO of via het inschrijfformulier in deze gids. Aanmelding via de website geniet onze voorkeur.

 

1. Via de website: www.bnmo.nl. Bij elk programma vind je een knop ‘dit programma selecteren’. Vul hier zo volledig mogelijk alle gegevens in en bevestig je aanmelding met de knop ‘verzenden’. Je kunt je voor meerdere programma’s tegelijkertijd aanmelden. De Servicedesk van het NLVi ontvangt direct een kopie van de aanmelding. Jij ontvangt op je beeldscherm een bevestiging van ontvangst.

2. Via het inschrijfformulier: vul de keuze en de datum van het door jou gewenste programma in. Vul verder alle gevraagde gegevens zo volledig mogelijk in. Stuur dit formulier op naar het adres: Nederlands Veteraneninstituut, t.a.v. Servicedesk, Postbus 125, 3940 AC Doorn. Je krijgt van de Servicedesk binnen een maand (of zo mogelijk eerder) een bericht van ontvangst.

3. Bij vragen: bel de Servicedesk van het NLVi: 088 334 0050.

Aanmelden

Je aanmelding ontvangen we graag zo spoedig mogelijk in verband met de planning, liefst uiterlijk 8 weken van tevoren. Meld je je aan binnen 8 weken voor de start, neem dan eerst even contact op met de Servicedesk om te horen of er nog plaats is. Telefoonnummer: 088 334 0050.

Wat gebeurt er na mijn aanmelding?

Zodra jouw aanmelding binnen is, krijg je een ontvangstbevestiging. Indien je digitaal de aanmelding hebt ingestuurd, ontvang je direct digitaal een ontvangstbevestiging. Heb je een aanmeldformulier per post ingestuurd, dan ontvang je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen een maand een ontvangstbevestiging per post. Mocht je na deze termijn nog geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen, meld dat dan aan de Servicedesk!

Je aanmelding wordt verder door de Servicedesk van het NLVi in behandeling genomen. Naast de bij je aanmelding gevraagde NAW-gegevens, vraagt de Servicedesk ook nog naar aanvullende informatie. Deze informatie is heel belangrijk om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken, vul deze daarom ook zo volledig mogelijk in.

Acht weken voorafgaand aan de start van een programma selecteert het NLVi de deelnemers aan de hand van criteria die door het bestuur van de BNMO zijn vastgesteld. Zo is bijvoorbeeld bepaald dat deelnemers die zich voor het eerst aanmelden, met voorrang worden geplaatst. Het komt regelmatig voor dat we meer aanmeldingen binnenkrijgen dan dat we deelnemers kunnen plaatsen. In dit geval kun je op een wachtlijst geplaatst worden. Houd er rekening mee dat je op het laatste moment nog uitgenodigd kunt worden bij eventuele annuleringen van andere deelnemers.

Het komt voor dat er acht weken voor de start van het programma nog onvoldoende aanmeldingen zijn om het programma te laten doorgaan. We brengen dan via diverse communicatiekanalen het programma extra onder de aandacht. Hiervan zal de Servicedesk je op de hoogte brengen. Vier weken voorafgaand aan de start van het programma wordt opnieuw bekeken of er alsnog voldoende aanmeldingen zijn ontvangen. Indien dit niet het geval is, wordt het programma geannuleerd. Je ontvangt dan zo snel mogelijk bericht hierover. De Servicedesk kan je ook een alternatief programma aanbieden.

Is je aanmelding binnen twee maanden voor aanvang van het programma door ons ontvangen, dan informeert de Servicedesk je zo snel mogelijk of er nog ruimte is in het programma en over jouw mogelijke deelname.

Gaat mijn deelname altijd door?

Een aanmelding betekent niet automatisch dat je kunt deelnemen aan een programma. Dit kan diverse redenen hebben:

1. Er zijn meer aanmeldingen dan plaatsen. De BNMO hanteert dan plaatsingscriteria. Zo hebben leden die nog niet eerder aan een begeleidingsprogramma of training hebben deelgenomen, voorrang op leden die al vaker zijn geweest.

2. Er zijn te weinig aanmeldingen, waardoor we helaas het programma niet kunnen laten doorgaan.

3. Het aantal aangepaste kamers is beperkt. Wanneer hier meer vraag naar is, kan het voorkomen dat we helaas moeten aangeven dat deelname niet mogelijk is.

4. Het komt soms voor dat meerdere deelnemers aangeven dat zij een zorgbehoefte hebben. Hiervoor werken wij samen met Buurtzorg. Het aantal deelnemers met zorgbehoefte is echter beperkt. Als het aantal aanmeldingen dit aantal overschrijdt, moeten wij je helaas laten weten dat deelname niet mogelijk is.

5. Wanneer het maximum aantal (10) begeleidingsdagen per BNMO-lid wordt overschreden, kan deelname worden afgewezen.

De Servicedesk van het NLVi

Je aanmeldingsformulier voor deelname aan een programma uit het Programma Aanbod wordt verwerkt door de Servicedesk van het NLVi.

De contactgegevens van de Servicedesk zijn als volgt:
Telefoon: 088 334 0050
E-mail: servicedesk@NLveteraneninstituut.nl
Adres: Nederlands Veteraneninstituut t.a.v. de Servicedesk
Postbus 125, 3940 AC Doorn.